تعمیر دستگاه حفاظت کاتدی

تعمیر دستگاه حفاظت کاتدی

تعمیر دستگاه حفاظت کاتدی – تعمیر برد و قطعات الکترونیکی دستگاه  سیستم ضد رسوب ANTI FOULING SYSTEM در کلینیک تخصصی دیجی برد صورت می پذیرد .

حفاظت کاتدی

حفاظت کاتدی معمولاً برای محافظت از سازه های متعدد در برابر خوردگی مانند کشتی ها، شناورهای دریایی، تجهیزات زیر دریا، بنادر، خطوط لوله، مخازن. اساساً تمام سازه های فلزی زیر آب یا مدفون از اهمیت شایانی برخوردار است.

سیستم کاتدی اغلب برای محافظت از فولاد در برابر خوردگی استفاده می شود. خوردگی زمانی ایجاد می شود که دو فلز غیر مشابه در یک ماده الکترولیتی مانند آب، خاک یا بتن غوطه ور شوند.

حفاظت کاتدی (CP) در واقع یک فرآیند الکترو شیمیایی است که با اعمال جریان DC به فلز، جریان خوردگی را کند یا متوقف می کند. هنگامی که CP به درستی اعمال شود، واکنش خوردگی را متوقف می کند تا از یکپارچگی ساختارهای فلزی محافظت کند.

خوردگی چگونه رخ می دهد؟

خوردگی را می توان به عنوان تجزیه یک فلز در اثر واکنش الکترو شیمیایی آن با یک ماده غیر فلزی مانند اکسیژن، گوگرد و غیره تعریف کرد. این امر با تشکیل یک مدار الکتریکی از طریق تبادل الکترون ها اتفاق می افتد. یک سلول خوردگی متشکل از یک آند، کاتد، الکترولیت و اتصال فلزی بین آند و کاتد تشکیل می شود. بنابراین، برای ایجاد خوردگی، تمام چهار قسمت فوق باید وجود داشته باشد که شرایط مدار بسته را ایجاد می کند. در سطح فلزی که در معرض الکترولیت قرار می گیرد.

روش های حفاظت کاتدی

حفاظت کاتدی معمولا به دو روش گالوانیک Galvanic و جریان صورت می پذیرد .

حفاظت گالوانیکی شامل اعمال یک پوشش محافظ فلز روی روی فولاد برای جلوگیری از زنگ زدگی است. فلز روی به جای فولاد محصور شده خورده می شود. این سیستم ها طول عمر محدودی دارند. آند قربانی که از فلز زیرین محافظت می کند در طول زمان به تخریب ادامه می دهد. تا زمانی که آند قربانی دیگر قادر به تامین حفاظت نباشد. آندهای گالوانیکی زمانی که به درستی اعمال شوند می توانند سازه های فولادی زیرزمینی، دریایی، داخلی و صنعتی را از خوردگی محافظت کنند. سیستم های CP گالوانیک برای کار کردن به منبع تغذیه خارجی نیاز ندارند. علاوه بر این، این آندها ماندگاری بالایی و عملکرد آسانی داشته باشند.

سیستم های حفاظت کاتدی جریان ، تحت تاثیر آندهایی هستند که به منبع برق متصل می شوند که منبع دائمی جریان الکتریکی را فراهم می کند. در این روش  آند قربانی، از فلزی فعال تر از فلز پایه برای “قربانی کردن” یون ها استفاده می کند. این “آندهای قربانی” (آلیاژهای معمولی مانند منیزیم، آلومینیوم یا روی) پتانسیل الکتروشیمیایی قوی تری دارند.

معرفی برند MPE Cathodic

برند معتبر MPE Cathodic در بازارهای دریایی، فراساحلی و صنعتی  شامل : حفاظت کاتدی، ضد رسوب، جعبه خنک کننده، لوله های ضد خوردگی، حلقه های لغزش، خنک کننده های روغن، مبدل های حرارتی، آندهای قربانی، روشنایی اضطراری برای تونل های راه آهن و طیف گسترده ای از تجهیزات الکتریکی جهت  مصارف صنعتی فعالیت می کند.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *